Voorwaarden

Inhoudsopgave

  1. domein
  2. Sluiting van het contract
  3. Herroepingsrecht
  4. Prijzen en betalingsvoorwaarden
  5. Leverings- en verzendvoorwaarden
  6. Eigendomsvoorbehoud
  7. Beperking van aansprakelijkheid
  8. Aansprakelijkheid voor gebreken (garantie)
  9. Promotievouchers inwisselen
  10. Toepasselijk recht
  11. Alternatieve geschillenbeslechting

1) Reikwijdte

1.1 Deze Algemene Voorwaarden (hierna "AV") First Global Commerce Limited (hierna "Verkoper") zijn van toepassing op alle overeenkomsten voor de levering van goederen die een consument of ondernemer (hierna "Klant") met de Verkoper sluit met betrekking tot de voorwaarden die door de Verkoper zijn overeengekomen voor de goederen die in de online winkel worden gepresenteerd. Hierbij wordt bezwaar gemaakt tegen het opnemen van eigen voorwaarden van de klant, tenzij anders overeengekomen.

1.2 Een consument in de zin van deze Algemene Voorwaarden is iedere natuurlijke persoon die een rechtstransactie sluit voor doeleinden die niet overwegend kunnen worden toegeschreven aan zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit. Een ondernemer in de zin van deze Algemene Voorwaarden is een natuurlijke of rechtspersoon of een maatschap met rechtsbevoegdheid die, bij het aangaan van een juridische transactie, handelt in de uitoefening van zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.

2) Sluiting van het contract

2.1 De productbeschrijvingen in de onlineshop van de verkoper vormen geen bindend aanbod van de verkoper, maar worden gebruikt om een ​​bindend aanbod van de klant te doen.

2.2 De klant kan het aanbod indienen via het online bestelformulier dat in de onlineshop van de verkoper is geïntegreerd. Na het plaatsen van de geselecteerde goederen in het virtuele winkelwagentje en het doorlopen van het elektronische bestelproces, doet de klant een juridisch bindend contractueel aanbod met betrekking tot de goederen in het winkelwagentje door op de knop te klikken die het bestelproces voltooit. De klant kan het bod ook telefonisch of per e-mail aan de verkoper doen.

2.3 De verkoper kan het bod van de klant binnen vijf dagen accepteren,

  • door de klant een verzendbevestiging in tekstvorm (fax of e-mail) te sturen, waarbij de ontvangst van de verzendbevestiging door de klant bepalend is, of
  • door het leveren van de bestelde goederen aan de klant, waarbij de ontvangst van de goederen door de klant bepalend is, of
  • door de klant te vragen om te betalen nadat hij zijn bestelling heeft geplaatst.

Indien meerdere van voornoemde alternatieven aanwezig zijn, komt de overeenkomst tot stand op het tijdstip waarop één van voornoemde alternatieven zich het eerst voordoet. De termijn voor aanvaarding van het aanbod begint op de dag nadat de klant het aanbod heeft verzonden en eindigt aan het einde van de vijfde dag na het verzenden van het aanbod. Indien de verkoper het aanbod van de klant niet binnen de hiervoor genoemde termijn aanvaardt, wordt dit aangemerkt als een afwijzing van het aanbod met als gevolg dat de klant niet langer gebonden is aan zijn intentieverklaring.

2.4 Als u de betaalmethode “PayPal Express” selecteert, wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à rl et Cie, SCA, 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg (hierna: “PayPal”), onder de jurisdictie van PayPal -Gebruiksvoorwaarden, die kunnen worden bekeken op https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full of - als de klant geen PayPal-account heeft - onder de Algemene voorwaarden voor betalingen zonder PayPal-account kunt u bekijken op https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full. Als de klant tijdens het online bestelproces “PayPal Express” als betaalmethode selecteert, geeft hij ook een betalingsopdracht aan PayPal door op de knop te klikken die het bestelproces voltooit. In dit geval verklaart de verkoper het aanbod van de klant te aanvaarden op het moment dat de klant het betalingsproces initieert door op de knop te klikken die het bestelproces voltooit.

2.5 Bij het indienen van een aanbieding via het online bestelformulier van de verkoper wordt de contracttekst door de verkoper opgeslagen en na verzending van zijn bestelling samen met deze algemene voorwaarden in tekstvorm (bijvoorbeeld per e-mail, fax of brief) naar de klant verzonden. Bovendien wordt de contracttekst op de website van de verkoper gearchiveerd en kan de klant via zijn met een wachtwoord beveiligde klantaccount gratis toegang krijgen tot de relevante inloggegevens, op voorwaarde dat de klant een klantaccount heeft aangemaakt in de onlineshop van de verkoper. voordat hij zijn bestelling verzendt.

2.6 Voordat de klant de bestelling bindend verzendt via het online bestelformulier van de verkoper, kan de klant eventuele invoerfouten identificeren door de informatie op het scherm aandachtig te lezen. Een effectief technisch middel om invoerfouten beter te detecteren kan de vergrotingsfunctie van de browser zijn, die de weergave op het scherm vergroot. Als onderdeel van het elektronische bestelproces kan de klant zijn gegevens corrigeren met behulp van de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties totdat hij op de knop klikt die het bestelproces voltooit.

2.7 Voor het sluiten van het contract is alleen de Duitse taal beschikbaar.

2.8 Orderverwerking en contact vinden doorgaans plaats via e-mail en geautomatiseerde orderverwerking. De klant moet ervoor zorgen dat het e-mailadres dat hij heeft opgegeven om de bestelling te verwerken correct is, zodat e-mails verzonden door de verkoper op dit adres kunnen worden ontvangen. In het bijzonder moet de klant er bij het gebruik van SPAM-filters voor zorgen dat alle e-mails verzonden door de verkoper of door derden die door de verkoper zijn aangesteld om de bestelling te verwerken, kunnen worden afgeleverd.

2.9 Bij het bestellen van tabaksproducten bevestigt de klant door het plaatsen van de bestelling dat hij de wettelijk vereiste minimumleeftijd heeft bereikt en verbindt hij zich ertoe ervoor te zorgen dat hij of een door hem gemachtigde volwassen persoon de goederen in ontvangst mag nemen.

3) Herroepingsrecht

3.1 Volgens §13 BGB hebben consumenten over het algemeen een herroepingsrecht.

3.2 Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn hygiëneartikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te retourneren, als de verzegeling na levering is verwijderd in overeenstemming met artikel 312g lid 2 nr. 3 BGB. Denk hierbij aan zelfzorggeneesmiddelen, medische hulpmiddelen, kant-en-klaarmaaltijden, cosmetica en hygiëneartikelen die bij levering verzegeld zijn en waarvan de verzegeling na levering is verwijderd.

3.3 Bestellingen worden geretourneerd naar een voorgesteld (nationaal of internationaal) retourmagazijn van de verkoper. 

3.4 Meer informatie over het herroepingsrecht vindt u in de annuleringsvoorwaarden van de verkoper.

3.5 Indien de annulering te laat wordt uitgelegd en de retourzending te laat bij het retourmagazijn aankomt, kan de retourzending kosteloos worden vernietigd of tegen een verzendkosten van € 5,90 naar de klant worden teruggestuurd.

3.6 De verzendkosten die gemaakt worden bij het aanmelden van een retour zijn niet voor onze rekening en dienen door de klant betaald te worden. Alle producten worden binnen Duitsland gratis naar de klant verzonden. Daarom kunnen wij de verzendkosten voor het retourneren niet voor onze rekening nemen.

4) Prijzen en betalingsvoorwaarden

4.1 Tenzij anders vermeld in de productbeschrijving van de verkoper, zijn de vermelde prijzen totaalprijzen. Eventuele extra leverings- en verzendkosten worden afzonderlijk vermeld in de betreffende productbeschrijving.

4.2 Bij leveringen naar landen buiten de Europese Unie kunnen in individuele gevallen extra kosten ontstaan, waarvoor de verkoper niet verantwoordelijk is en die door de klant moeten worden gedragen. Hiertoe behoren bijvoorbeeld de kosten voor het overboeken van geld via kredietinstellingen (bijvoorbeeld overdrachtskosten, wisselkoerskosten) of invoerrechten of belastingen (bijvoorbeeld douanerechten). Dergelijke kosten kunnen ontstaan ​​in verband met de geldoverdracht, zelfs als de levering niet plaatsvindt in een land buiten de Europese Unie, maar de klant de betaling doet vanuit een land buiten de Europese Unie.

4.3 De betalingsoptie(s) wordt(en) aan de klant meegedeeld in de onlineshop van de verkoper.

4.4 Indien vooruitbetaling via bankoverschrijving is overeengekomen, dient de betaling onmiddellijk na het sluiten van de overeenkomst te geschieden, tenzij partijen een latere vervaldatum zijn overeengekomen.

4.5 Bij betaling via een door PayPal aangeboden betaalmethode wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à rl et Cie, SCA, 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (hierna: "PayPal"), onder de jurisdictie van PayPal -Gebruiksvoorwaarden, die kunnen worden bekeken op https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full of - als de klant geen PayPal-account heeft - onder de Algemene voorwaarden voor betalingen zonder PayPal-account kunt u bekijken op https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full.

5) Leverings- en verzendingsvoorwaarden

5.1 Goederen worden via verzending geleverd op het door de klant opgegeven afleveradres, tenzij anders overeengekomen. Bij de verwerking van de transactie is het bij de orderverwerking van de verkoper opgegeven afleveradres doorslaggevend.

5.2 Indien het transportbedrijf de verzonden goederen terugstuurt naar de verkoper omdat levering aan de klant niet mogelijk was, draagt ​​de klant de kosten voor de mislukte verzending. Dit geldt niet als de klant daadwerkelijk gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, als hij niet verantwoordelijk is voor de omstandigheid die tot de onmogelijkheid van levering heeft geleid of als hij tijdelijk verhinderd was de aangeboden dienst te aanvaarden, tenzij de verkoper hem meedeelt dat de dienst niet mogelijk was. een redelijke termijn van tevoren aangekondigd. Indien de goederen worden geretourneerd, verbindt de klant zich ertoe de transport- en leveringskosten te dragen.

5.3 Afhalen is om logistieke redenen niet mogelijk.

6) Eigendomsvoorbehoud

Indien de verkoper vooruitbetalingen doet, behoudt hij zich de eigendom van de geleverde goederen voor totdat de verschuldigde koopprijs volledig is betaald.

7) Beperking van aansprakelijkheid

De aansprakelijkheid van de verkoper voor alle operationele activiteiten is beperkt tot een bedrag van € 1000,-.

8) Aansprakelijkheid voor gebreken (garantie)

8.1 Als het gekochte artikel defect is, zijn de bepalingen van de wettelijke aansprakelijkheid voor gebreken van toepassing in het land van de verkoper. .

8.2 De klant wordt verzocht over geleverde goederen met duidelijke transportschade bij de bezorger te klagen en de verkoper hiervan op de hoogte te stellen. Indien de klant hieraan niet voldoet, heeft dit geen invloed op zijn wettelijke of contractuele aanspraken wegens gebreken.

8.3 In overeenstemming met onze status als tussenpersoon en de geldende garantievoorwaarden kunnen wij geen garantie bieden op artikelen langer dan 30 dagen na ontvangst van het artikel.

9) Kortingscode inwisselen

9.1 Kortingscodes die door de verkoper gratis worden verstrekt in het kader van acties met een bepaalde geldigheidsduur en die niet door de klant kunnen worden gekocht, kunnen alleen in de onlineshop van de verkoper en alleen binnen de aangegeven periode worden ingewisseld.

9.2 Kortingscodes kunnen alleen door consumenten worden ingewisseld.

9.3 Individuele producten kunnen van de korting worden uitgesloten als uit de inhoud van de kortingscode een overeenkomstige beperking voortvloeit.

9.4 Kortingscodes kunnen alleen worden ingewisseld voordat het bestelproces is voltooid. Facturering achteraf is niet mogelijk.

9.5 Per bestelling kan slechts één kortingscode worden ingewisseld.

9.6 De waarde van de goederen moet minimaal gelijk zijn aan het bedrag van de kortingscode. Een eventueel resterend saldo wordt door de verkoper niet terugbetaald.

9.7 Als de waarde van de kortingscode niet voldoende is om de bestelling te dekken, kunt u een van de andere door de verkoper aangeboden betaalmethoden kiezen om het verschil te betalen.

9.8 Het saldo van een kortingscode wordt niet in contanten of rente uitbetaald.

9.9 De kortingscode wordt niet terugbetaald als de klant de betaalde goederen geheel of gedeeltelijk met de kortingscode retourneert in het kader van zijn wettelijke herroepingsrecht.

9.10 De kortingscode is uitsluitend bedoeld voor gebruik door de persoon die erop vermeld staat. Een overdracht van de kortingscode aan derden is uitgesloten. De verkoper heeft het recht, maar is niet verplicht, om de materiële geschiktheid van de betreffende kortingscodehouder te controleren.

10) Toepasselijk recht

Op alle rechtsverhoudingen tussen partijen is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing, met uitzondering van de wetten inzake de internationale aankoop van roerende goederen. Voor consumenten is deze rechtskeuze alleen van toepassing voor zover de verleende bescherming niet wordt ingetrokken door dwingende bepalingen van het recht van het land waar de consument zijn of haar gewone verblijfplaats heeft.

11) Alternatieve geschillenbeslechting

11.1 De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting op internet via de volgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Dit platform fungeert als aanspreekpunt voor de buitengerechtelijke beslechting van geschillen die voortvloeien uit online koop- of dienstverleningsovereenkomsten waarbij een consument betrokken is.

11.2 De verkoper is noch verplicht noch bereid deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een consumentenarbitragecommissie.

UW WINKELMAND